Jdi na obsah Jdi na menu
 


.....cesta....

 

 

*            nesmrtelnost také fyzická:                                                        *

*            /dráha/bod/centrum     žaludku*:                                                  *

*            podstata(/y) substance(í) substance podstat(y)            podstata(y)/substance     :                                                       *

*pozn. šrí (bhagavan) Ramana Mahárši (Maháriši) (pozornost, sebe sama(o), samo(a) sebe, srdeční            ,otázky(a)            /Tajemství za            /Trojicí, nepředstavitelné            prázdné/nepředstavitelné            vedoucí k nepředstavitelnému/prázdnému                         (     self*) co dělám*

*pozn.  Jiddu (*Džidu Džedy*) Krišnamúrti (Krišnamurti): *co dělám:                         *    

*Přestože byla akupunktura uznána světovou zdravotnickou organizací jako léčebná reflexní metoda, bývá někdy označována za šarlatánství nebo pavědu. Argumentem je obvykle tvrzení, že při pitvě ani v mikroskopu ještě nikdo akupunkturní bod nebo dráhu neviděl, ale například útvary            na kostech i ty pojmenované            ...

kúže nad akupresurními body má vyšší elektrickou vdivost...například vyplavení přirozených látek tlumících bolest-endorfinů.

Astma a alergie (podle individuality*):

Reflexologie: působíme na endokrinní systém, pozornost věnujeme  nadledvinám a hypofýze.(proprqcujeme potom sluneční pleteň, bránici, plíce, průdušky a nakonec hypofýzu. Pokud je postižený silně zahleněný, působte  na ileocekální chlopeň.Při alergii je podobný postup. Propracujte také všechny oblasti související s alergií, hypotalamus a ještě nadledviny.

Akupresura: zklidňující tlak porovést na oblast beder, zvlášť dobře to zabírá u dětí. Pomůže také GV 14 a zvláštní bod pro astma se nachází po obou stranách týlní kosti v místě, které vystoupí při předklonu hlavy.

*Přitom: spolupracujte s *L/lékařem/            *.

 * Škytavka (podle individuality*):

Reflexologie: Působíme na zažívací systém, potom na hrtan, jícen, sluneční pleteň, bránici, oblast hrudníku, plic a srdce.

Akupresura: Zatlačte na bod TE17, umístěný v prohlubni za uchem, a držte ho asi minutu. Přitom seďte a snažte se hluboce dýchat. Potom šetrně tlačte zhruba další minutu na CV17 a CV22.

Jinak(také podle individuality*): zkuste zadržet dech.

*Bod A,B, C,           Janči/            .*

Paramhans(a) svámí Mahéšvaránanda:

cvičení pro správné držení těla v sedu

Základní pozice: sed na židli, dolní končetiny svírají v kolenních kloubech pravý úhel. Zpevníme podbřišek, páteř vytáhneme směrem vzhůru, paže volně podél těla, s nádechem přes upažení vzpažíme, dlaně směřují vpřed, lokty tlačíme vzad, lopatky stahujeme k sobě, s výdechem dáme ruce na týl , s nádechem vzpažíme, propleteme prsty nad hlavou a protáhneme se. s výdechem upažíme a vracíme paže do původní polohy. Prociťujeme zádové svaly.

(*Podobné cvičení v sarva hita ásanech v sedě na zemi* .)

* tyto* a další* sestavy nejen v knize Jóga v denním životě (pro děti a mládež/            *).

Cvičení a            pro děti předškolního a školního věku: 

strom

Neprovádíme při zranění v kolenním kloubu.

Základní pozice: stoj spatný, váhu těla přeneseme na levou nohu, pravou nohu pokrčíme únožmo a chodidlo opřeme o vnitřní stranu levého stehna co nejvýše. Zvolna upažíme, poté přejdeme do vzpažení, spojíme dlaně nad hlavou a spustíme je před hrudník (pranám mudra), setrváme 5 vteřin, pak se pomalu vrátíme do stoje spojného. totéž cvičení provedeme i na druhou stranu.  

Tento cvik například prospěje dětem/jedincům se syndromem ADHD nebo s autismem, obecně s nervovými nebo mozkovými obtížemi.

Účinky cvičení: zejména posiluje zádové, stehenní a lýtkové svaly, uvolňuje kolenní klouby, zlepšuje schopnost koncentrace, nacvičuje rovnováhu a harmonizuje nervový systém.

Cvičení pro děti školního věku:

Palma tada asána (palma)

Základní pozice stoj spojný

varianta A. stojíme vzpřímeně, s nádechem mírně podsadíme pánev, vytáhneme se v bocích vyrovnáme hrudník, lopatky tlačíme k sobě a dolů, paže jsou asi 5 cm za tělem, prsty jsou vtaženy, chvíli setrváme, poté se uvolníme ve stoji spojném, opakujeme 3-5x.

varianta B: předpažíme, propleteme prsty rukou, s nádechem vzpažíme, dlaně vytočíme nahoru a celé tělo protáhneme do výponu. chvíli setrváme. Opakujeme 3x.

Tento cvik například prospěje dětem/jedincům cítícím labilní city například v hysterii nebo mánii nebo nejistotu nebo úzkost nebo depresi.

účinky: posiluje a protahuje svaly celého těla, doporučuje se dětem opožděným v růstu, protažení podbřišku povzbuzuje trávení, cvičení pomáhá při chronické zácpě, pokud před cvičením vypijeme nalačno 1-2 skleničky vlažné vody.

Cvičení s kojenci a batolaty:

Ovečka

Dítě položíme na bříško, necháme je , aby se samo zvedlo do vzporu klečmo jako při pozici kočky. Přidržujeme je opatrně za lýtka a necháme je samostatně se pohybovat, napřimovat, prohýbat a protahovat. Dbáme na to, aby nám nevyklouzlo. Děti mívají toto cvičení velmi rády. 

Účinky: je prospěšné pro celý organismus, uvádí do činnosti různé svalové skupiny-pomáhá k vytvoření správných pohybových stereotypů, je jedním ze základních cvičení pro správné držení těla.

Cvičení pro předškolní věk:

Prší

Děti stojí v mírném stoji rozkročném, vzpaží a pohyby prstů napodobují kapky dště, přitom přecházejí do dřepu a současně připažují, opakují básničku, při kapy kapy kapy kap pohybují prsty, střídavě je roztahují do vějíře a svírají v pěst. Opakujeme 2-3x.

Prší, prší z nebe jemně,

raduje se celá země,

stromy, ptáci, zvířata,

kytky i děti.

Kapy, kapy, kapy, kap.

 účinky: posiluje svalstvo dolních končetin, paží a drobné svaly rukou. Podporuje obratnost prstů a koordinaci.

Tleskání

Stoj mírně rozkročný, dítě střídavě tleská rukama před tělem a za tělem a střídavě zvedá nohy na místě. Přitom můžeme opakovat říkanku nebo zpívat a tleskat do taktu. Opakujeme 3-5x.

Skok na místě:

tleskni vpředu, tleskni vzadu,

dám ti jednu dobrou větu:

skoč z jedné nohy na druhou

a pak se vydej za duhou.

Chůze na místě:

tlesknem vpřed a tlesknem vzad,

prochází se každý rád.

Do rytmu si tleskáme,

nohy pěkně střídáme.

účinky: procvičuje horní a dolní končetiny, zlepšuje koordinaci celého těla.

(Pozn. posloupnost duchovních mistrů-duchovní linie Šrí Alakhpurídžího: šrí Alakhpurídží (Himáláj, spjatý* s Kajlášem, posvátné řeky), paramjógéšvar šrí Dévpurídží(lesy, poutě, zázraky), bhagaván šrí Díp Nárájan Maháprabhudží            *, Paramhansa šrí svámí Mádhavánanda (mahásamádhi, Lílá amrit*, šrí mahámandaléšvar paramhansa svámí mahéšvaránanda (svámídží) -(jóga v denním životě, doktor jógy, vysvěcen v r. 1998 na mahámandaléšvara řádu Mahá                         * ,                         *).

((Pozn. *z lidové       /tvorby/slovesnosti:                          *))

(((*             /střed(y)/osa(y)/              vesmíru/ů*:               *

*posvátn        /á             (nejen Hora/y/     Pyramid(a/y) Hvězd(a/y)        ):                 *)))

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář